"Pissing the night away"(hör ni ens vad de sjunger?)

Jag kommer ihåg att vi ofta fick lyssna på den här låten på idrottslektionerna(samtidigt som vi praktiserade någonting som liknade aerobics) i gymnasiet. Frågor restes huruvida den aktuella idrottsläraren förstod elementär engelska eller inte. I övrigt tycker jag att om Chumbawamba inte ville att den låten skulle användas i märkliga och/eller tveksamma sammanhang så hade de inte behövt göra den från första början. Men nu tror jag att de har tjänat några pund på den, om jag får uttrycka mig milt.

*Om någon skulle fråga mig vad som "är" 2011 skulle jag (tyvärr) bli tvungen att säga det här. En tidigare acceptabel musikakt som gör tuggummifars av en populärkulturell ikon. I somras på samma tema blev vi ju tvungna att genomlida det här. Räcker det här för en spaning? I så fall tack för mig. Utplåna er själva, och torka gärna upp efter er när ni är klara. Tack på förhand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0