Ja...

Så här på den första dagen på det nya året kan man ägna sig åt att fundera. Hur många år har Stjärnorna på slottet egentligen gått? Hur många år är det kvar? Hur många gammelkändisar finns det kvar(att ta av)? Vad fan gör Johan Rheborg där?
Jag ska faktiskt ärligt säga att jag aldrig har sett ett enda avsnitt av Stjärnorna på slottet. Har jag missat något? Jag har ingen som helst lust att se det.

Varför går Änglagård andra sommaren på TV 4 ikväll? Varför gjordes Änglagård - tredje gången gillt? Varför känns allt bara Kalle Anka? De här uppföljarna på sådana här monstruösa inrikes kassasuccéer som görs nuförtiden känns ju inte alls som att de ens existerar. Har jag drömt att det har kommit en ny Stig Helmer-film? Den räknas ju liksom inte. De här filmerna, Stig Helmer the beginning(?) och tredje Änglagård förhåller ju sig till de första filmerna som Gudfadern 3 förhåller sig till ettan och tvåan. Med den lilla skillnaden att allt liksom var Kalle Anka redan från början. Det är lite samma sak som när Melodifestivalen togs över av Christer Björkman. Det är (bara) någonting som presenteras av Telia, SAS eller SJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0