Nu behöver de bara en politik också

Jag får bra vibbar av den här Löfven. En riktig sosse som varken är höger eller vänster. Han saknar förlorarstämpel och är inte märkt av tidigare falangstrider inom partiet. Jag förutspår att det kommer att bli färre utspel i syfte att plocka PK-poäng hos väljare som ändå inte röstar på S.

Nu har alltså tre av fem krispartier bytt partiledare på kort tid. Jag tror alltså att S har tjänat på sitt byte(jämfört med Sahlin och Juholt). Jag tror ändå att man får se det som en relativ framgång om man lyckas upprepa valresultatet från 2010 i nästa val. Det är en annan tid nu.
Alla vet ju att Vänsterpartiet redan nu har tjänat på sitt byte. Jag tror dock inte att Centern har tjänat på att byta ut Olofsson mot Lööf. Jag tror inte att det spelar någon som helst roll i det långa loppet om KD byter Hägglund mot Odell. Däremot så tror jag att Folkpartiet skulle tjäna långsiktigt(och i respekt samt självbild) om man bytte ut Jan Björklund. Men han verkar ju sitta säkrast av alla, efter Reinfeldt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0