Sida vid sida!

Jag är någon slags dialektik mellan konservatism och ett modernt öppet förhållningssätt till nya idéer och omvärlden. Det är bara det att en del, för att inte säga riktigt många, nya idéer är väldigt dumma. Och då kan man ifrågasätta varför man ska diskutera dem, och ännu värre implementera dem. Jag kan i viss mån tilltalas av Folkpartiets och nu också Vänsterpartiets idé om att (åter igen) förstatliga skolan. Men nu är det väl så att det här är ganska outrett och dessutom andas ganska mycket populism. Vågar man hoppas på ett återinförande av morgonpsalmen också? Vi kan även slopa du-reformen och återinföra råpluggandet av kungalängden. Det går alltid åt helvete för mig i frågesport när jag får frågor om svenska kungar! Och det är tamejfan flumskolans fel!

Det skulle för övrigt vara kul att ha ett parallel-Sverige, som i ett rollspel typ, där man genomförde alla de märkligaste politiska idéerna och förslagen som har kommit de senaste hundra åren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0