Svar på retoriska frågor

Kan jag då svara på vilken som är Dylan, Beatles och Stones respektive bästa låt?
Ja, det kan jag.

På A svarar jag Tangled Up In Blue.
Motivering: Får mig, som inte är något stort fan, att så att säga "fatta" Bob Dylan. Det där är nog hans bästa album i mitt tycke också.

På B svarar jag Tomorrow Never Knows.
Det är väldigt musikhistoriskt korrekt och så, jag vet. Men det är ju här de når fram till att på allvar definiera vad som skulle komma i framtiden. Andra musikakter skrev (också) poplåtar. Men andra musikakter gjorde inte Tomorrow Never Knows.

På C svarar jag You Can´t Always Get What You Want.
Motivering: Vid 4.17 börjar partiet när de blir mer än vad de rent praktiskt egentligen kan vara och uppnår vad man som Rolling Stones kan uppnå i teorin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0