Försvinn Paul Weller!

I mina absolut mest anglofila dagar lyssnade jag en del på den här Paul Weller. Men han är ju en åsna(direkt översatt från engelskans donkey). Om man bildgooglar ordet donkey så antar jag att man får upp en del bilder på åsnor. Om man däremot bildgooglar ordet scanty så kommer det upp massor av bilder på Paul Weller i hans fula jävla frisyr. Alltså vetskapen om att han fortfarande gör skivor och dessutom lever i tron av att han gör någonting "banbrytande" är så otroligt patetisk att det ej går att beskriva. Han är så full av brist på finess att ej heller det går att beskriva.

Han var frontfigur i nymoddiga gruppen The Jam i slutet på 70 och början på 80-talet. Sedan blev Paul ovän med Bruce i den om möjligt ännu fulare frisyren. Paul Weller skapade gruppen The Style Council. Det som hände var väl att Paul och hans vänner ville lära sig spela på sina instrument. De gjorde alla möjliga försök till musik, och har retroaktivt blivit ganska hyllade för sina försök till soul, jazz, house och gospel. Det är väl en intressant grupp för folk som tycker att det är kul att retroaktivt blogga om kläder från 80-talet(som i sin tur var inspirerat av kläder från tidigare decennier). Eller för människor som tycker att det viktigaste för en musikgrupp är att dra in pengar till strejkande gruvarbetare. För några månader sedan råkade jag återhöra någon låt med Style Council som jag inte hade hört på flera år, och bristen på kvalitetet var överväldigande!

En del av The Jams låtar håller fortfarande. Men det känns så fruktansvärt irrelevant i dag. Allt Paul Weller har gjort som soloartist är skittråkigt, från början till slut. Hela han är skittråkig och onspirerande. Men det värsta är att han tror att han är banbrytande. Han kommer snart ut med en ny kvasi-framåtskridande skitskiva. Han har gift sig med en 25-åring. De har fått tvillingar som de har gett namnen Bowie och John Paul(jag tror att han valde namnen för att få lite medieuppmärksamhet). Det är så jävla jävla tråkigt. Paul Weller är så jävla jävla tråkigt och oraffinerad. Det skulle vara så mycket bättre om han bara försvann och glömdes bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0