Vilket j-a självförtroende?/"Who put the "cunt" in Scunthorpe?"

Det här är alltså ett typiskt sånt här inlägg som ingen kommer att fatta någonting av. Rubriken flirtar lite med låttiteln Fast Car/Slow Traffic (som ju i sin tur precis som hela Paul Wellers existens samtidigt flirtar med flera saker som är betydligt bättre) , som ju är ungefär så spänstig som Paul Weller är. Jag känner att jag får massor av energi av att hata Paul Weller den här veckan. Vem satte r:et och båda e:na i "medioker"?

Till saken. Vadå "självförtroende"? Vadå "tillräckligt mycket trygghet för att hitta det egna tilltalet" Vadå "fem"? De senaste åren verkar DN tro att varje gång någon svensk musikakt "på gång" släpper en ny skiva, så ska man ut och recensera skolpjäs. Trovärdigheten är vid det här laget NOLL! Varken mer eller mindre.

The Sun har mer trovärdighet så där i största allmänhet. Om man har självförtroende på riktigt(eller helt enkelt inte bryr sig om någonting längre), så kan man åka ut och skriva en sådan här artikel, som är refererad till här. Ingen fattar någonting, fast man fattar ändå inte mycket mindre än när man läser DN:s skivrecensioner. Frågan om vem som satte "cunt" i Scunthorpe är berättigad. Men det är inget PROBLEM. Problemet är svenska kulturredaktioners fjäskande för svenska artister, filmregissörer och i viss mån konstnärer och författare. På samma sätt som Alex James (MÖJLIGEN) kan anklagas för att lura på The Suns läsare onyttig snabbmat, på samma sätt kan man med fog anklaga DN för att lura på den svenska (inbillat medvetna) medelklassen den här sabla onödiga smörjan som någonting "viktigt".

På samma sida som delvis bidrog till det här inlägget hittar man också en personlig betraktelse över skivan som innehåller den inbäddade låten nedan. Man blir bättre till mods och INTELLIGENT av att lyssna på den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0