Hunden från havet- towards sustainability

Det här var vad jag behövde idag. Jag tyckte väl att det var någonting som liksom förlöstes i refrängen på El Perro del Mars nya singel Change of Heart. Medproducent är Studio-halvan Rasmus Hägg. En garanti för hållbarhet.  
Jag hittade också en intervju med El Perro del Mar av Martin Gelin i SvD, publicerad för exakt ett år sedan. Där uttalade hon bland annat de här citaten som jag sympatiserar med, trots att jag har ett Spotify-konto samt en till och från fungerande Ipod.

– Jag tycker inte själv att album­formatet är omodernt. Jag lyssnar bara på album, helst på vinyl. Jag gillar att sätta mig ner och lyssna på en skiva från början till slut, och inte göra något annat under tiden. Det är skönt att slippa vara sådär multimedial.


– När hela den här mp3-grejen började kände jag att det inte var så lockande att lyssna på musik på det sättet. Jag har aldrig riktigt förstått varför man ska gå runt med 2000 låtar på samma ställe. Det blev för mycket fokus på den tekniska delen av musiken och den tekniska utvecklingen, det började överskugga musiken på något vis.

Skivan Love is not pop kommer upplysningsvis att inhandlas.

Jag kommer upplysningsvis på grund av utmattningssyndrom inte att resa till Brasilien. Jag hade plötsligt ingen lust.
Man ska vara rädd om sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0