Som väntat

Jag tippade ju Holland som världsmästare innan VM. Och som det ser ut nu så lär det väl bli en repris på VM finalen 74 fast med ombytta roller. Vänta er en herrans massa krönikor med massor av tankstreck och effektsökeri både före och efter finalen där poängen är att Holland spelar som Tyskland brukar göra och tvärtom. För att mitt tips ska gå in så bör ju det laget som spelar mest traditionellt tyskt alltså vinna, och det är ju så det brukar vara.

Herregud vad förutseende och cynisk(nästan synsk) jag känner mig.

Och inget av lagen snackades det särskilt mycket om inför VM heller. Håhåjaja. Är det något annat ni undrar över?

I övrigt. För någon vecka sedan pratades det om det stora europeiska misslyckandet i den här turneringen. Nu är tre av fyra lag i semifinalerna europeiska(ja, jag räknar bort Paraguay innan de har spelat sin kvart) – igen. Och då har Frankrike, Italien, England skämt ut sig. Plus att Portugal och förhandsfavoriten Spanien(som ju fortfarande är kvar i turneringen) långt ifrån motsvarat förväntningarna. Vad är det Europa gör så mycket bättre när det kommer till att få ihop slagkraftiga lag till mästerskapen? Det afrikanska spelarmaterialet var ju bättre än någonsin tidigare, dessutom spelades turneringen för första gången i Afrika. Plus att Argentina med "magiske Messi"(var det någon som såg till honom?) och Dungas Brasilien tillsammans med Spanien såg starkast ut inför turneringen. Dessutom. När VM spelas utanför Europa brukar ett sydamerikanskt lag alltid vinna.
Summa summarum: Den gamla världen drar ifrån snarare än att den nya närmar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0