Vatten och en hel del annat

Jag vet hur både Lokko och Virtanen känner sig i sina nuvarande belägenheter på gata respektive landsväg.

I det här fallet hänvisar jag till ett gammalt inlägg jag skrev för ett och ett halvt år sedan. Det blev ju mer aktuellt nu än då när jag egentligen inte hade någon anledning att skriva det.

Nu är jag ju heller inte i närheten av huvudstaden utan uppspolad(?) i(på?) en skärgårdsstad som ser ut ungefär som den här låten låter. Inte ens de vanligtvis ganska kräsna urinvånarna orkar klaga särskilt mycket den här tiden på året.

Sjukt roliga luncher har vi också. Att här i den marina staden först kunna gå ut och köpa fräsch somrig lunch på lösvikt och sedan gå in och diskutera festivalsommaren ur ett genusperspektiv, Can och därefter garva efter att någon på ett underhållande sätt önskat livet ur en här icke namngiven artist(journalistiskt korrekt var det naturligtvis någon som ifrågasatte detta). Det är livskvalitet. Detta innan följande dialog utspelades:
– När ska ni ta ett grepp om klubbsommaren egentligen?
– Det ska vi göra snart.
– Ni måste måste få med(bruksort). Där finns det finsk tango.
– Eh. Ja. En gång när jag jobbade där gjorde jag en pubrunda till lokalsidorna. Mycket bra läsning blev det.


Apropå vatten, huvudstaden och ovanstående stycke. Anders Lundin, just nu i ettan, har tydligen David Byrne som sin stora förebild. Efter årets säsong så har han bara sin My Life In The Bush Of Ghosts och kanske en konsertfilm kvar att göra så är de väl i stort sett jämnstora. Sätt då igång att cykla runt jordklotet så vi slipper se dig på ett tag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0