Några killar kommer hem från jobbet och diska

Bra text om den här, ur mitt förhållningssätt till den, mycket märkliga skivan. Jag älskar ungefär fyra av de där tio låtarna. Men jag blir trött bara jag tänker på själva skivan. Så tungrodd, så jobbigt producerad. Som att bli tvångsmatad med sandpapper.
I stället lyssnar jag på likaledes återutgivna Band On The Run. Paul McCartney sitter i NIGERIA i början på 70-talet och ser dum ut! Hur kan man motstå det?! Jag fick aldrig uppleva någonting av 70-talet, men nu tror jag att jag är där på riktigt, faktiskt.

*Vilken dag för Malmö!

Bonusmaterial: Den bästa låten från Darkness On The Edge Of Town filtrerad genom Google översätt –  så att fler ska kunna förstå vad det handlar om(eller nej, det är ett konstexperiment för att prova hur mycket meningslös textmassa man kan producera på svenska om Bruce Springsteen. Aftonbladet kommer att tvingas se sig själva besegrade!)

Jag fick en sextionio Chevy med en 396
Fuelie huvuden och en Hurst på golvet
Hon väntar i kväll ner på parkeringen
Utanför Seven-Eleven-butik
Jag och min partner Sonny byggt henne rakt ut scratch
Och han rider med mig från stad till stad
Vi kör bara för pengarna fick utan krångel
Vi stängde 'em up och sedan får vi stänga ner dem

Ikväll, ikväll remsan är precis rätt
Jag vill blåsa bort dem i mitt första heatet
Sommaren är här och tiden är rätt
För goin 'racin "på gatan

Vi tar alla de åtgärder vi kan träffas
Och vi täcka alla den nordöstra staten
När remsan stängs kör vi dem på gatan
Från branden vägarna till mellanstatliga
Vissa killar ger de bara upp levande
Och börjar dö lite i taget, bit för bit
Några killar kommer hem från jobbet och diska
Och gå racin "på gatan

Ikväll, ikväll remsan är precis rätt
Jag vill blåsa dem alla ur sina säten
Ringa ut runt om i världen, vi kommer racin "på gatan

Jag träffade henne på band för tre år sedan
I en Camaro med denna snubbe från L.A.
Jag sumpade Camaro från min rygg och körde den lilla flickan bort
Men nu finns det rynkor runt mitt barns ögon
Och hon gråter sig till sömns på natten
När jag kommer hem i huset är mörkt
Hon suckar "Baby gjorde du allt rätt"
Hon sitter på verandan i hennes pappas hus
Men alla hennes vackra drömmar rivs
Hon stirrar ut ensam i natten
Med ögonen på en som hatar för att bara vara född
För alla stänga främlingar och hot rod änglar
Mullrande genom detta förlovade land
Ikväll mitt barn och mig vi ska åka till havet
Och tvätta dessa synder bort våra händer

Ikväll ikväll motorvägen ljusa
Ur vårt sätt mister du bäst håller
'Cause sommaren är här och tiden är rätt
För goin 'racin "på gatan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0